Подача палива

ля полегшення запуску і підтримки роботи двигуна система живлення повинна надійно забезпечувати подачу палива. Для цього потрібно, як мінімум, невеликий бак добового обсягу (зазвичай розташовується в підставі генераторного агрегату і називається вбудованим) розташований поблизу агрегату. Оскільки цей бак розрахований на роботу протягом 8 годин, він часто оснащується додатковою дистанційною системою подачі палива, в яку входять основний бак, а також відповідні насоси і система трубопроводів. Зазвичай для збільшення тривалості роботи переважно використовувати основні баки збільшеної ємності, а не доливку бака малого обсягу.

Це особливо важливо для генераторних агрегатів, що працюють в режимі резервування з метою забезпечення їх незалежності від регулярної доливки. У ситуації, коли необхідне використання резервного генератора, процес подачі палива може перерватися.

Розташування бака

Для спрощення системи подачі палива паливний бак повинен розташовуватися якомога ближче до двигуна. Зазвичай безпечно зберігати дизельне паливо в тому ж приміщенні, де знаходиться двигун, тому що дизельне паливо не настільки легко займаються і летюча, як бензин. Тому, якщо правила пожежної безпеки будівлі допускають таке зберігання палива, то паливний бак може розташовуватися уздовж або в підставі генераторного агрегату, а також у сусідньому приміщенні. Якщо це неможливо, основний паливний бак повинен розташовуватися зовні будівлі. Якщо бак розташований поза приміщенням, він повинен бути захищений від замерзання, оскільки при цьому збільшується в'язкість палива. Розташування повинне дозволяти доливку палива, очищення бака і його огляд. Бак може розташовуватися як вище, так і нижче рівня землі.

 

Дистанційні системи подачі палива

Виробник рекомендує використовувати один з п'яти типів дистанційних систем подачі палива:

  • Система 1: Система, в якій основний паливний бак розташований нижче бака добового обсягу.
  • Система 2: Система, в якій основний паливний бак розташований вище бака добового обсягу.
  • Система 3: Система, в якій генераторний агрегат живиться від основного бака, встановленого на досить високому рівні.
  • Система 4: Система, в якій паливо повинне подаватися за допомогою насоса з окремо стоячого основного бака в бак добового обсягу.
  • Система 5: Система, в якій окремий бак добового обсягу харчується через систему з насосом від основного бака.

Система 1:

Основний бак знаходиться нижче бака добового обсягу. У цій системі паливо повинне подаватися за допомогою насоса з основного бака в бак добового об'єму, який вбудований в основу. Див. малюнок 10.1.

Типовая схема топливной системы 1

Малюнок 10.1 Типова схема паливної Системи 1

Дана система подачі палива складається з основного бака (позиція 1), який знаходиться нижче рівня вбудованого бака, органів управління дистанційною паливної системи (позиція 2), розташованих на панелі управління генераторного агрегату, електричного паливного насоса змінного струму (позиція 3), індикаторів рівня палива у вбудованому баку (позиція 4), подовженого вентиляційного виведення вбудованого бака (позиція 5), трубопроводу подачі палива (позиція 6), зворотного трубопроводу (позиція 7) і паливного фільтру (позиція 8) на вході насоса.

Робота в автоматичному режимі відбувається таким чином: низький рівень палива у вбудованому баку реєструється відповідним датчиком. Насос починає накачувати паливо з основного бака у вбудований по трубопроводу подачі палива. Для гарантії живлення двигуна чистим паливом з основного бака воно фільтрується перед подачею в електричний паливний насос. Коли основний бак наповнений, це подія реєструється відповідним датчиком рівня і насос вимикається. У разі переповнення бака надлишок палива зливається в основний бак через зворотний трубопровід.

При використанні даної системи основний бак повинен мати можливість зливу надлишку палива при переповненні (через зворотний трубопровід), подовжений вентиляційний відвід довжиною 1.4 м для запобігання переливу через цей відвід, манометри рівня палива на вбудованому баку. Можливість ручної заливки повинна бути відсутньою. Всі інші з'єднання зверху бака повинні мати ущільнення для запобігання витоків. Паливна система 1 не призначена для роботи зі стандартними поліетиленовими баками, які встановлюються на малих генераторних агрегатах фірми FG Wilson. У цьому випадку потрібен додатковий металевий бак і система управління серії 2001 (або вище).

При розташуванні основного бака потрібно враховувати, що насос повинен забезпечувати максимальну висоту підйому палива при всмоктуванні приблизно 3 метри, а також, що максимальний опір, викликане втратами на тертя в зворотному трубопроводі, не повинно перевищувати 2 ф / кв. дюйм.

Система 2:

Основний бак розташований вище вбудованого бака. У цій системі паливо під дією сили тяжіння перетікає з основного бака у вбудований. Див. малюнок 10.2.

Типовая схема топливной системы 2

Малюнок 10.2 Типова схема паливної Системи 2

Головними елементами цієї системи є основною бак (позиція 1), який розташований вище вбудованого бака, органи управління дистанційною паливної системи (позиція 2), рас покладених на панелі управління генераторного агрегату, клапан з приводом постійного струму (позиція 3), індикатори рівня палива під вбудованому баку (позиція 4), подовжений зворотний трубопровід і трубопровід вентиляції (з постійним підйомом) вбудованого бака (позиція 5), трубопровід подачі палива (позиція 6), паливний фільтр (позиція 7) і ізолювальний клапан основного бака (позиція 8).

Робота в автоматичному режимі відбувається таким чином: низький рівень палива у вбудованому баку реєструється відповідним датчиком. Клапан з приводом постійного струму відкритий і паливо перетікає з розташованого вище основного бака у вбудований бак під дією сили тяжіння. Для гарантії живлення двигуна чистим паливом з основного бака воно фільтрується перед подачею на клапан з приводом постійного струму. Коли основний бак наповнений це подія реєструється відповідним датчиком рівня і клапан закривається. У разі переповнення бака або наявності надлишкового тиску надлишок палива зливається в основний бак через подовжений вентиляційний трубопровід.

При використанні даної системи вбудований бак повинен мати можливість зливу надлишку палива при переповненні (через зворотний трубопровід) і манометри рівня палива на вбудованому баку. Можливість ручної заливки повинна бути відсутньою. Всі інші з'єднання зверху бака повинні мати ущільнення для запобігання витоків. Паливна система 2 не призначена для роботи зі стандартними поліетиленовими баками, які встановлюються на малих генераторних агрегатах фірми FG Wilson. У цьому випадку потрібен додатковий металевий бак і система управління серії 2001 (або вище).

Відстань "А" на малюнку 10.2 обмежено величиною 1400 мм для всіх генераторних агрегатів з металевими вбудованими баками, крім моделей Р550 - Р880Е, де це відстань може бути збільшена до 1600 мм і моделей DDC135 - DDC330E, де це відстань обмежена значенням 800 мм.

 

Система 3:

Дана система надає можливість використовувати двигун, що живиться безпосередньо від розташованого на певному рівні основного бака в обхід вбудованого бака (див. малюнок 10.3).

Типовая схема топливной системы 3

Малюнок 10.3 Типова схема паливної Системи 3

До головних елементів даної системи відносяться основний паливний бак (позиція 1), трубопровід подачі палива (позиція 2), зворотний паливний трубопровід (позиція 3) і ізолювальний клапан основного бака (позиція 4).

Система діє наступним чином: При відкритому ізолювальному клапані паливо під дією сили тяжіння подається в двигун. Надмірна кількість палива повертається назад в основний бак через зворотний трубопровід.

Відстань "А" на малюнку 10.3 обмежена наступними значеннями:

Модель Висота
Р22 — Р275Е 3300 мм
GEP30 — GEP200 3300 мм
РЗОО — Р880Е 6000 мм
Р850 — Р2200Е 2500 мм
DDC400 — DDC1740Е 1200 мм
ВВС135 — ВВС330У 800 мм
Cummins (Серия К) 2500 мм
Сaterpillar (серия 3500) 3000 мм
Paxman 3600 мм

Примітка: Вище наведені максимальні значення висоти. Ці значення можуть бути зменшені залежно від обмежень, що накладаються розмірами трубопроводу, довжиною і засміченням зворотного трубопроводу.

Система 4:

Для деяких умов установки може знадобитися система, де паливо накачується з окремо стоячого основного бака (див. малюнок 10.4). Ця система з примусовою подачею палива повинна застосовуватися, якщо неможливо забезпечити надходження палива з основного бака до вбудованого.

Типовая схема топливной системы 4

Малюнок 10.4 Типова схема паливної Системи 4

Головними елементами цієї системи є основною бак (позиція 1), який розташований над рівнем землі, органи управління дистанційною паливної системи (позиція 2), розташованих на панелі управління генераторного агрегату, паливний насос змінного струму (позиція 3), клапан з приводом постійного струму ( позиція 4), індикатори рівня палива у вбудованому баку (позиція 5), трубопровід подачі палива (позиція 6), подовжений зворотний трубопровід і трубопровід вентиляції (з постійним підйомом) вбудованого бака (позиція 7), паливний фільтр (позиція 8) і ізолювальний клапан основного бака (позиція 9).

Робота в автоматичному режимі відбувається таким чином: низький рівень палива у вбудованому баку реєструється відповідним датчиком. Клапан з приводом постійного струму відкритий і насос починає накачувати паливо по трубопроводу з основного бака у вбудований. Для гарантії живлення двигуна чистим паливом з основного бака воно фільтрується перед подачею на клапан з приводом постійного струму. Коли основний бак наповнений, ця подія реєструється відповідним датчиком рівня, насос вимикається і клапан закривається. У разі переповнення бака або наявності надлишкового тиску надлишок палива зливається в основний бак через подовжений вентиляційний трубопровід.

При використанні даної системи вбудований бак повинен мати можливість зливу надлишку палива при переповненні (через зворотний трубопровід) і манометри рівня палива на вбудованому баку. Можливість ручної заливки повинна бути відсутньою. Всі інші з'єднання зверху бака повинні мати ущільнення для запобігання витоків. Паливна система 4 не призначена для роботи зі стандартними поліетиленовими баками, які встановлюються на малих генераторних агрегатах фірми FG Wilson. У цьому випадку потрібен додатковий металевий бак і система управління серії 2001 (або вище).

Відстань "А" на малюнку 10.4 обмежено величиною 1400 мм для всіх генераторних агрегатів з металевими вбудованими баками, крім моделей Р550 - Р880Е, де це відстань може бути збільшена до 3700 мм і моделей DDC135 - DDC330E, де це відстань обмежена значенням 800 мм. Зверніть увагу, що максимальний опір, викликане втратами на тертя і висотою зворотного трубопроводу, не повинно перевищувати величини 2 ф / кв. дюйм.

Система 5:

У деяких випадках необхідно використовувати окремий бак добового обсягу, примусово наповнюваний з основного бака (див. малюнок 10.5).

Типовая схема топливной системы 5

Малюнок 10.5 Типова схема паливної Системи 5

До головних елементів цієї системи відносяться основний паливний бак (позиція 1), бак добового обсягу (позиція 2), органи управління дистанційної системи подачі палива (позиція 4), розташованих на окремій панелі користувача, паливний насос змінного струму (позиція 4), паливний клапан з приводом постійного струму (позиція 5), індикатори рівня палива в баку добового обсягу (позиція 6), трубопровід подачі палива в бак добового обсягу (позиція 7), трубопровід подачі палива у двигун (позиція 8), зворотний трубопровід бака добового обсягу (позиція 9), подовжений вентиляційний трубопровід і зворотний трубопровід (з постійним підйомом) бака добового обсягу (позиція 10), ізолювальний клапан бака добового обсягу (позиція 11), паливний фільтр (позиція 12) і ізолювальний клапан основного бака (позиція 13).

Робота в автоматичному режимі відбувається таким чином: низький рівень палива в баку добового обсягу реєструється відповідним датчиком. Клапан з приводом постійного струму відкритий і насос починає накачувати паливо по трубопроводу з основного бака в бак добового обсягу. Для гарантії живлення двигуна чистим паливом з основного бака воно фільтрується перед подачею на клапан з приводом постійного струму. Коли бак добового обсягу наповнений, ця подія реєструється відповідним датчиком рівня, насос вимикається і клапан закривається. У разі переповнення бака добового обсягу або наявності надлишкового тиску надлишок палива зливається в основний бак через подовжений вентиляційний трубопровід. При відкритому ізолювальному клапані бака добового обсягу і двигуні, що працює, паливо подається з бака добового обсягу в двигун, а надмірна кількість палива повертається в бак добового обсягу.

Бак добового обсягу має бути розроблений з урахуванням висоти установки "А" основного бака і втрати на тертя в трубопроводі, при переповненні бака. Зазвичай висота установки бака дорівнює 3 метрам. Однак вона може змінюватися в залежності від конкретного варіанту. У загальному випадку бак добового обсягу з урахуванням висоти установки повинен бути сконструйований відповідно до Частиною 5 стандарту BS799. Відстань "А" на малюнку 10.5 обмежена наступними значеннями:

Модель Висота
Р22 — Р275Е 3300 мм
РЗОО — Р880Е 6000 мм
Р850 — Р2200Е 2500 мм
DDC400 — DDC1740E 1200 мм
DDC135 — DDC330E 800 мм
Cummins (Серия К) 2500 мм
Caterpillar (серия 3500) 3000 мм
Paxman 3600 мм

У разі переповнення бака добового обсягу основним баком в двигунах з інжекторами може відбутися перелив палива в циліндрах. У цьому випадку важливо, щоб перед запуском зайве паливо було видалене з циліндрів.

Конструкція бака

Паливні баки зазвичай виготовляються із сталевого листа методом зварювання або зі зміцненої пластмаси. Якщо використовується старий паливний бак, переконайтеся, що він виготовлений з належного матеріалу. Він повинен бути ретельно очищений від іржі, накипу і чужорідних відкладень.

Під'єднання всмоктувального, і зворотного трубопроводів палива повинні бути по можливості рознесені щоб уникнути рециркуляції гарячого палива та для забезпечення відділення газів з палива. Всмоктуючі трубопроводи повинні мати подовжувач, що знаходиться нижче мінімального рівня палива в баку. Нижня точка бака повинна бути оснащена дренажним вентилем або заглушкою і знаходитися у доступному місці для періодичного видалення конденсату і осаду. Також через заливну горловину бака можна вставити шланг для відсмоктування води і осаду.

Заливна горловина основного паливного бака повинна розташовуватися в легкодоступному місці. Для запобігання потрапляння сторонніх речовин у горловину бака повинна бути вставлена сітка з розміром осередків приблизно 1.6 мм (1/16 дюйма). Кришка заливної горловини або найвища точка бака повинна сполучатися з атмосферою для підтримки атмосферного тиску палива і забезпечення скидання тиску в разі розширення обсягу палива при зростанні температури. Найвища точка бака повинна сполучатися з горловиною для зменшення ймовірності затримки повітря і випліскування палива при заповненні ним бака. Бак може бути оснащений покажчиком рівня палива - або візуальним стрілочним індикатором, або дистанційним електричним.

Ємність паливного бака

Матеріали трубопроводів подачі палива повинні бути сумісними з будь-яким видом палива, наприклад, виготовленими з сталевих трубок або гнучких шлангів, які витримують вплив навколишнього середовища.

Трубопроводи подачі палива і зворотні трубопроводи повинні бути принаймні дорівнюють розмірам фітингів двигуна, а трубопровід відведення надлишку палива повинен бути на один розмір більше. Для більших значень довжини трубопроводу або при низьких температурах розміри цих трубопроводів повинні бути збільшені для забезпечення необхідної витрати. Для з'єднання з двигуном, щоб уникнути пошкодження або появи витоків у результаті вібрації повинні використовуватися гнучкі трубки.

Трубопровід подачі палива повинен забезпечувати забір палива з рівня не нижче 50 мм (2 дюйми) від дна бака в найвищій точці, далеко від дренажної заглушки.

Об'єм паливного бака добового обсягу

Ємність паливного бака добового обсягу визначається з очікуваного витрати палива і тривалості роботи між інтервалами заливки. Зокрема, для генераторів, що працюють в резервному режимі, необхідну тривалість роботи буде визначати наявність служби доставки палива. Не допускайте залежно від служби швидкої доставки палива при запуску системи. Вашим постачальникам може перешкодити перебій в електропостачанні.

Крім того, обсяг бака повинен бути достатнім для роботи в умовах низької температури, оскільки деякі типи двигунів повертають гаряче паливо, використане для охолодження інжекторів. Це особливо критично в великих генераторних агрегатах моделей Р852 - Р2200Е, де температура палива, що повертається може істотно збільшуватися. Це може призвести до зниження параметрів двигуна, тому паливний бак в цьому випадку не зможе забезпечити достатнє відведення тепла.

Для таких генераторів з метою поглинання надлишкового тепла розмір бака добового обсягу, крім стандартного обсягу палива, повинен мати наступні значення:

Модель

Надлишкова ємність

З Охолодженням Палива

без охолодження палива

Р852 — Р1100Е 1500 литрів 3000 литрів
Р1250 — Р1650Е 2250 литрів 4500 литрів
Р1700 — Р2200Е 3000 литрів 6000 литрів